Michaël Melchior (1969) heeft ruim 20 jaar ervaring in diverse Marketing, CRM en Sales rollen. In zowel de zakelijke dienstverlening als retail. Gedurende zijn carrière heeft Michaël gewerkt bij diverse bedrijven, van grote multinational tot middelgrote regionale speler.
Hij staat bekend om zijn sterk analytisch vermogen, strategisch inzicht, pragmatische en duurzame oplossingen met toegevoegde waarde voor de klant.
Vanuit zijn passie voor nieuwe technieken en digitale oplossingen was hij eind jaren '90 al actief met e-business oplossingen voor de zakelijke markt. Dit heeft o.a. geresulteerd in de ontwikkeling en lancering van een online leasemaatschappij in 2001.
De laatste jaren heeft Michaël zich vooral gericht op het inrichten van Customer Journeys en hierbij veel kennis opgedaan met Selligent Marketing Cloud voor de automatisering van marketing campagnes. Met als basis het inrichten van (CRM) datasystemen en processen om ervoor te zorgen dat de gewenste data beschikbaar en bruikbaar is voor gerichte 1-op-1 communicatie.
Grip op resultaat wordt ondersteund door goede en heldere management & marketing rapportages. Want 'meten = weten'. En vanuit de data kan de juiste koers bepaald worden.
Michaël is rustig en kan goed luisteren. Altijd met een scherpe maar positief kritisch blik. Hij wil graag alle details inzichtelijk krijgen om vanuit zijn analytisch vermogen snel de juiste adviezen te geven. Door zijn enthousiasme en positieve uitstraling is hij in staat om mensen mee te krijgen. En vanuit zijn coachende wijze van leidinggeven, krijgen mensen vertrouwen om samen de gewenste doelen te bereiken.